pbm avec script gmax!

pbm avec script gmax! - Infographie 3D - Graphisme

Marsh Posté le 19-06-2005 à 12:10:03    

bonjours, comme entre autre je dispose aussi du logiciel gmax, donc la version petit frêre de 3ds, et comme lui ne pouvait pas par défaut importer les fichiers obj, donc après une longue recherche j'ai trouver que il existait un script pour l'import!
 
après que j'ai suivis la notice, qui est celle ci!
 
      Description
      ------------
 
      Script for importing Wavefront .OBJ files, together with their associated .MTL
      material definition files.
 
      Wavefront OBJ files can be exported from many different programs including Lightwave
      and Milkshape 3D.
 
 
      Features
      --------
 
      * Loads MTL files - you can now import fully textured models!
      * Supports both 3 and 4 vertex faces (thanks to Jack Palevich!)
      * Supports object names (thanks again, Jack!)
 
 
      Known Issues
      ------------
 
      * Smoothing groups, element groups, parametric geometry and lines/points
      are not supported.
      * Error checking needs improving
      * Some problems with getOpenFilename when an error occurs
 
 
      How to Install The Script
      -------------------------
 
      To install the scripts, just follow these simple steps:
 
      (1) Copy the MAXScript into your gmax\scripts\startup directory.
      For example, if you have installed gmax in c:\gmax then copy the script
      into c:\gmax\scripts\startup
 
      (2) Run/Restart gmax
 
      (3) Go to the utilities tab (the one with the hammer icon) and click on the
      MAXScript button
 
      (4) Find the 'Utilities' drop down list and you should see the name of your
      newly installed script (eg. 3DS Import). Select the script and you should
      see a new rollout appear above or below the MAXScript rollout. The script is
      now ready for use.
 
      To uninstall the script, just delete or move it from the gmax\scripts\startup directory.
 
 
      How To Use The Importer
      -----------------------
 
      To use the importer, begin by installing the script.
      Then click the "Import..." button in the "Wavefront OBJ Importer" rollout and select
      the OBJ file to import from the dialog. If you wish, enable the rescale check box and enter a scaling value to scale the model before you click "Import...". This will scale the model during import.
 
 
 
moi je bloque au niveau (4)
parceque j'ai bien fait tout ce qu'il a dit!
voir mes screen!  
 
http://img298.echo.cx/img298/5084/scriptgm9bp.jpg
 
et par la suite j'ai fait "run script" mais là, j'obtient toujours rien!
 
comme vous le voyez ici!  
 
http://img147.echo.cx/img147/1806/scriptgm24as.jpg
 
donc ais je quelque chose oublier, ou bien, parceque ce script est écris pour la version gmax 1.1, il ne fonctionnera pas avec gmax 1.2, parceque moi j'ai la version 1.2!
 
et entre parenthèse, ce n'est pas la peine pour que j'essaye les plugins pour 3ds, parceque il ne l'est comprend pas, (3ds plugin, extension ".dli" et gmax "dlu" ) et il fait des erreurs lors du démmarage du logiciel!
 
sinon quelqun pourrait t'il verifier le script gmax?
merci par avance!

Reply

Marsh Posté le 19-06-2005 à 12:10:03   

Reply

Marsh Posté le 20-06-2005 à 02:38:03    

c'est chelou ton prob, je peux pas t'aider, mais eux certainement, c'est les rois du gmax --> http://www.planettime.de/sites/gmax/main.php
 
bonne chance  :hello:


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http://forum.hardware.fr/hfr/Graph [...] m#t1098511
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Marsh Posté le 20-06-2005 à 02:38:58    

LOL il dors pas le blak :lol:
 
 
 :hello:


Message édité par romdesign le 20-06-2005 à 02:39:05
Reply

Marsh Posté le 20-06-2005 à 02:46:46    

toi non plus  :D  [:zytrakenobi]


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